More value, more interaction

SDA Bocconi’s Live Online Masterclasses offer a unique opportunity for interactive learning. Each session is led by two Faculty members who share perspectives and insights on contemporary topics, encouraging discussion and debate among participants. Designed to enhance the Professional Certificate Online programs, these 10 live sessions explore key areas like artificial intelligence, digital marketing, cybersecurity, and more.  View the full list of masterclasses here and take the first step toward a more dynamic and engaging educational journey. 

 

Calendar

Social Media

11 Dec 2025

11:30 - 13:00 CET

Hot Topic, Trend e Key Player nel Digital & Social Media Marketing

C. Piancatelli

E. Prandelli

Product and Brand Management

Product & Brand Management

10 Feb 2026

12:30 - 13:30 CET

Aumentare il prodotto con le tecnologie digitali e l’AI: la frontiera della customer experience

M.C. Cito

F. Zerbini

Generative AI per il Business

AI & Digital Innovation

18 Mar 2026

11:30 - 13:00 CET

Da idea a implementazione: Intelligenza Artificiale in azienda

L. Diaferia

M. Russo

Cybersecurity

15 Apr 2026

16:30 - 18:00 CEST

Cybersecurity: What Relevance for Managers Today?

in english

N. Abbatemarco

G. Salviotti

Leadership, HR & Organizations

12 May 2026

11:30 - 13:00 CEST

Il cervello agile: strategie di age management nell'epoca della complessità

S. Cuomo

M. Raffaglio

Trade Marketing

10 Jun 2026

16:30 - 18:00 CEST

L'esperienza multisensoriale nel punto vendita tra esposizione e comunicazione digitale

K. Zaghi

F. Zerbini

AI & Digital Innovation

3 Jul 2026

16:30 - 18:00 CEST

Predictive AI per il Business

L. Molteni

D. Tonini

AI & Digital Innovation

10 Sep 2026

16:30 - 18:00 CEST

Bitcoin e criptoassets

L. De Rossi

B. Rosa

Arts, sports and events

20 Oct 2026

17:00 - 18:30 CEST

Le nuove frontiere degli eventi sportivi e di intrattenimento, tra valore e impatto

D. Bianchedi

D. Ruta

Negotiation

11 Nov 2026

11:30 - 13:00 CET

Human + AI Selling: ripensare il valore del commerciale nell’era dell’automazione

P. Caiozzo

L. Colm

 

 

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