Sandro Castaldo

Marketing

Biografia

Pubblicazioni recenti

BRANCA G., GROSSO M., CASTALDO S. Value through diversity: A systematic literature review to understand diversity and inclusion in consumer research Psychology & Marketing, 2024, vol.41, no. 11, pp.2854-2873
CASTALDO S. (a cura di) La Fedeltà del Cliente. Teoria, Misurazione e Gestione Egea, Milano, Italia, 2024
CASTALDO S., Ciacci A., Penco L., Profumo G. Which trust layer better counterbalances the risk impact on travel intentions in a crisis scenario? Journal of Retailing and Consumer Services, 2024, vol.79, pp.103883
CASTALDO S., PROFUMO G., PENCO L., CIACCI A. Lessons from an Uncontrollable Health Crisis: Intention to Travel in the Pre- and Post-vaccine Era Micro & Macro Marketing, 2024, no. 2, pp.359-388
ACCONCIAMESSA E., BUSACCA B., BRANCA G., CASTALDO S., CIACCI A., MANTOVANI A., PENCO L., TESTA G. Considerazioni conclusive e implicazioni manageriali in La Fedeltà del Cliente. Teoria, Misurazione e Gestione S. Castaldo (a cura di), Egea, chap. 7, 2024
BUSACCA B., CASTALDO S. Costumer Loyalty: Introduzione in La Fedeltà del Cliente. Teoria, Misurazione e Gestione S. Castaldo (a cura di), Egea, chap. 1, 2024

Grants & Premi

Best Paper Award, EAERCD Conference , 2015
Innovation and Internationalization Award - Open Programs Division - SDA Bocconi School of Management , 2014
Best Paper Award for the paper “Customer Information Sharing With E-Vendors: The Roles Of Incentives And Trust” (with K. Premazzi, M. Grosso, P. Raman, S. Brudvig, C. Hofacker), International Journal of Electronic Commerce - SDA Bocconi School of Management , 2011
Excellence in Research Award - Università Commerciale Luigi Bocconi , 2010
Excellence in Research Award - Università Commerciale Luigi Bocconi , 2009

Articoli correlati

Il punto di vendita come luogo di customer experience
Autori
Tempo richiesto 5 min
Al di là del bene e del male: le supererogazioni e le pol...
Autori
Tempo richiesto 5 min
Alle radici della customer loyalty in India
Tempo richiesto 6 min