Paola Cillo

Marketing

Biografia

Pubblicazioni recenti

Massi M., Vocino A., PIANCATELLI C., CILLO P., Pellicelli A. C. Revolutionizing consumption: Unveiling the Allure of NFTs and digital twins for sustainable luxury fashion Journal of Business Research, 2026, vol.202, pp.115757
CILLO P., RUBERA G. Generative AI in innovation and marketing processes: A roadmap of research opportunities Journal of the Academy of Marketing Science, 2025, vol.53, pp.684–701
CILLO P., GROSSETTI F., RUBERA G. Quando le immagini diventano un serbatoio di dati per le aziende Economia & Management, 2022, no. 4, pp.64-68
CILLO P., VERONA G. The strategic organization of innovation: State of the art and emerging challenges Strategic Organization, 2022, vol.20, no. 4, pp.743–756
Zanella P., CILLO P., VERONA G. Whatever you want, whatever you like: How incumbents respond to changes in market information regimes Strategic Management Journal, 2022, vol.43, no. 7, pp.1258-1286
BERTOLI G., CASTALDO S., CILLO P., TROILO G., VERONA G. (a cura di) Innovazione e Management. Omaggio a Salvio Vicari Egea, Milano, Italia, 2022

Grants & Premi

Excellence in Research - Università Commerciale Luigi Bocconi , 2022
Premio Eccellenza nella Ricerca - Università Commerciale Luigi Bocconi , 2018
Premio Eccellenza nella Ricerca - Università Commerciale Luigi Bocconi , 2015
Premio Eccellenza nella Ricerca - Università Commerciale Luigi Bocconi , 2013
Excellence in Research - Università Commerciale Luigi Bocconi , 2011
Excellence in Research - Università Commerciale Luigi Bocconi , 2008
Best Multimedia Case Award for “Tetra Pak: The Launch and Repositioning of Tetra Prisma Aseptic Worldwide” (coauthors: S. Vicari, L. De Luca) - SDA Bocconi School of Management , 2005
Best Management Paper Award for the paper “Innovation in pret-à-porter: A longitudinal study on Vogue Italia (1984-1999)” (coauthors: R. Cappetta, A. Ponti) - Economia & Management , 2003

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