Andrea Rurale

Marketing

Biografia

Pubblicazioni recenti

MION DALLE CARBONARE P., LUCHETTI M., RURALE A., Fanin E. The Stepwise Artification Process in Luxury Fashion: Strategic Integration With the Arts and Collaboration With Non‐Profit Institutions Journal of Philanthropy and Marketing, 2024, vol.29, no. 4, pp.e1882
ADDIS M., RURALE A. Advancing arts philanthropy practices for well‐being Journal of Philanthropy and Marketing, 2024, vol.29, no. 1
RURALE A. Valorizzare l’intangibile in Manager del Futuro E. Baglieri (a cura di), Egea, chap. 10, pp.155-165, 2022
RURALE A., CARÙ A., MION DALLE CARBONARE P. Nuove esperienze di consumo il caso FAI Economia & Management, 2022, no. 1, pp.30-34
ADDIS M., RURALE A. (a cura di) Il valore della cultura. 22 esperti per nuove strategie Skira Editore, Italia, 2021
ADDIS M., RURALE A. (a cura di) Managing the Cultural Business: Avoiding Mistakes, Finding Success Routledge, Gran Bretagna, 2020

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Direttore

Intensive Program in Art Markets and Finance A Global Perspective
  • Data di inizio
  • Durata
  • Formato
  • Lingua
  • 2 mar 2026
  • 12 giorni
  • Class
  • Inglese

To grasp international art market dynamics and understand the roles of collectors, investors, galleries, advisors, fairs, and auction houses.