Andrea Fosfuri

Strategy and Operations

Biografia

Pubblicazioni recenti

Nagar J. P., BRESCHI S., FOSFURI A. ERC science and invention: Does ERC break free from the EU Paradox? Research Policy, 2024, vol.53, no. 8, pp.105038
Arora A., FOSFURI A., Rønde T. The missing middle: Value capture in the market for startups Research Policy, 2024, vol.53, no. 3, pp.104958
FOSFURI A., ROCA BATLLORI E. Not-invented-here syndrome in Encyclopedia of International Strategic Management Christian Geisler Asmussen, Niron Hashai, Dana Minbaeva (a cura di), Edward Elgar Publishing, pp.314-316, 2024
Asmussen C. G., FOSFURI A., Larsen M. M., Santangelo G. D. Corporate social responsibility in the global value chain: A bargaining perspective Journal of International Business Studies, 2023, vol.54, no. 7, pp.1175-1192
Fink C., FOSFURI A., Helmers C., Myers A. F. Submarine trademarks Journal of Economics and Management Strategy, 2022, vol.31, no. 4, pp.818-840
Abolfathi N., FOSFURI A., Santamaria S. Out of the trap: Conversion funnel business model, customer switching costs, and industry profitability Strategic Management Journal, 2022, vol.43, no. 9, pp.1872-1896

Grants & Premi

Excellence in Research Award - Università Commerciale Luigi Bocconi , 2023
Excellence in Research Award - Università Commerciale Luigi Bocconi , 2022
Research Excellence Award - Università Commerciale Luigi Bocconi , 2020
Research Excellence Award - Università Commerciale Luigi Bocconi , 2019
Horizon 2020 - EU European Union , 2017

Articoli correlati

Uscire dalla trappola: il modello di business a funnel di...
Autori
Tempo richiesto 5 min
Tra pressioni istituzionali e innovazioni ambientali
Autori
Tempo richiesto 6 min
Il mercato delle startup tra strategie di uscita e scelte...
Autori
Tempo richiesto 5 min