Antonella Carù
Full Professor

Biografia
Antonella Carù è Professoressa di Marketing Management presso la SDA Bocconi e l’Università Bocconi, dove dal 2022 è Dean for Development and Alumni Relations. È stata precedentemente Dean della Graduate School (2014-2022), Dean della Undergradate School (2012-2014) e Direttrice del Master of Science in Marketing Management (2004-2012).
I suoi interessi di ricerca sono relativi al marketing dei servizi, alla prospettiva esperienziale nel consumo e nel marketing e al management dell’arte e della cultura. È autrice di numerose pubblicazioni nazionali e internazionali.
È stata Visiting Professor presso la Copenhagen Business School (2010), la European School of Management ESCP-a Parigi (2003) presso l'Università Jean Moulin Lyon (1988), e Visiting scholar presso l'Ecole des Hautes Etudes Commerciales - HEC di Montréal (2002). Svolge attività di docenza in corsi undergraduate, graduate, executive e MBA.
È Dottore Commercialista e Revisore dei conti. Ha maturato esperienze significative nell’ambito di organi di amministrazione e controllo di Società quotate e non.
Ha collaborato in termini di advisoring, consulenza e ricerca applicata negli anni con molte imprese industriali, di servizi e istituzioni finanziarie.
Pubblicazioni recenti
- 2024
Value Co‐Creation in a Social Purpose Institution: The Case of the Dynamo Camp Art Factory—Between Art Therapy and Artification
OSTILLIO, M. C., A. CARÙ, "Value Co‐Creation in a Social Purpose Institution: The Case of the Dynamo Camp Art Factory—Between Art Therapy and Artification", Journal of Philanthropy and Marketing, 2024, vol. 29, no. 4, pp. e1879 - 2024
Digital immersion in a Greek tomb: how a digital cultural experience can stimulate interest and development in a neighborhood. The case of Ipogeo dei Cristallini in Naples
RURALE, A., A. CARÙ, S. MARTUSCELLI, "Digital immersion in a Greek tomb: how a digital cultural experience can stimulate interest and development in a neighborhood. The case of Ipogeo dei Cristallini in Naples" in AIMAC 2024 - 17th International Conference on Arts and Cultural Management, June 23-26, 2024, Lisbon, Portugal - 2023
Embracing Diversity and Body Positivity: The Role of Marketing in Fashion Markets and Culture
PRENESTINI, S., S. BORGHINI, A. CARÙ, "Embracing Diversity and Body Positivity: The Role of Marketing in Fashion Markets and Culture" in Marketing Fashion. Critical Perspectives on the Power of Fashion in Contemporary Culture., Karin M. Ekström (Ed.), Routledge, chap. 4, pp. 59-76, 2023 - 2023
Disruptive Audience Performance: The Extremes of the Duet Applauses/Boos
CARÙ, A., B. COVA, Z. VOOS, "Disruptive Audience Performance: The Extremes of the Duet Applauses/Boos", International Journal of Arts Management, 2023, vol. 26, no. 1, pp. 72-81 - 2022
Nuove esperienze di consumo il caso FAI
RURALE, A., A. CARÙ, P. MION DALLE CARBONARE, "Nuove esperienze di consumo il caso FAI", Economia & Management, 2022, no. 1, pp. 30-34 - 2022
L’esperienza di consumo nelle relazioni fra impresa e mercato
CARÙ, A., "L’esperienza di consumo nelle relazioni fra impresa e mercato" in Innovazione e Management: Omaggio a Salvio Vicari., G. Bertoli, S. Castaldo, P. Cillo, G. Troilo, G. Verona (Eds.), Egea, pp. 219-226, 2022 - 2022
Benefici, bisogni e sistema d’offerta
CIRRINCIONE, A., A. CARÙ, "Benefici, bisogni e sistema d’offerta" in Management delle Aziende Culturali - II Ed.., Fabrizio Montanari, Paola Dubini, Armando Cirrincione (Eds.), Egea, chap. 4, pp. 139-207, 2022 - 2022
Cultural Consumption and Covid-19: The Case of the Italian National Trust (FAI)
CARÙ, A., P. MION DALLE CARBONARE, A. RURALE, "Cultural Consumption and Covid-19: The Case of the Italian National Trust (FAI)" in AIMAC 2022 - 16th International Conference on Arts and Cultural Management, June 24-29, 2022, Mexico City, Mexico - 2021
The Impact of Technology on Visitor Immersion in Art Exhibitions: Evidence from the Modigliani Art Experience exhibition
CARÙ, A., P. MION DALLE CARBONARE, M. C. OSTILLIO, C. PIANCATELLI, "The Impact of Technology on Visitor Immersion in Art Exhibitions: Evidence from the Modigliani Art Experience exhibition" in Digital Transformation in the Cultural and Creative Industries. Production, Consumption and Entrepreneurship in the Digital and Sharing Economy., Marta Massi, Marilena Vecco, Yi Lin (Eds.), Routledge, chap. 2, pp. 13-31, 2021 - 2021
Capire il fruitore delle arti. L’errore di sottovalutazione della Customer Experience
CARÙ, A., M. CUADRADO, "Capire il fruitore delle arti. L’errore di sottovalutazione della Customer Experience" in Il Valore della Cultura : 22 Esperti per nuove Strategie., M. Addis, A. Rurale (Eds.), Skira Editore, pp. 245-270, 2021
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Grants & Premi
Best Paper in Marketing Award, XII International Conference on Arts and Cultural Management, AIMAC - The International Association of Arts and Cultural Management, 2013
Teaching Award, Electives Courses (a.a. 2006-07), Università Commerciale Luigi Bocconi, 2007
Research Award, Università Commerciale Luigi Bocconi, 2001

