Fabrizio Zerbini

Marketing and Sales

Biography

Latest publications

ZERBINI F. CSR Initiatives as Market Signals: A Review and Research Agenda Journal of Business Ethics, 2017, vol.146, no. 1, pp.1-23
ZERBINI F. Store Relationship Management: modelli di analisi e strumenti applicativi in Store Management: Il Punto Vendita come Luogo di Customer Experience Castaldo S., Mauri C.(Ed), Franco Angeli, chap. 4, pp.133-164, 2017
BORGHINI S., CARÙ A., GOLFETTO F., Pace S., Rinallo D., Visconti L., ZERBINI F. (Eds.) Prodotto, consumatore e politiche di mercato quarant'anni dopo. Scritti in onore di Stefano Podestà Egea, Milano, Italy, 2012
CIRRINCIONE A., ZERBINI F. Customer Relationship Marketing in M@rketing Management: Progettare E Generare Valore Per Il Cliente E.Valdani (Eds),Egea, pp.787-820, 2011
VALDANI E., ZERBINI F. Il valore dell'orientamento al cliente in M@rketing Management - Progettare e generare valore per il cliente E. Valdani (Eds),Egea, pp.41-63, 2011
CASTALDO S., PREMAZZI K., ZERBINI F. The Meaning(s) of Trust. A Content Analysis on the Diverse Conceptualizations of Trust in Scholarly Research on Business Relationships Journal of Business Ethics, 2010, vol.96, no. 4, pp.657-668

Grants & Honors

Teaching Award - Università Commerciale Luigi Bocconi , 2020
Research Award - ESCP Europe Business School , 2016
Research Award - ESCP Europe Business School , 2014
Research Award - Università Commerciale Luigi Bocconi , 2011
Best Management Paper - Mercati e Competitività , 2007

Related Articles

The new digital environments and commerce 2.0
Authors
Required time 6 min