Bruno Busacca

Marketing

Biography

Latest publications

BUSACCA B., BERTOLI G. Marketing Management. Priorità Strategiche Egea, Milano, Italy, 2023
BERTOLI G., BUSACCA B., OSTILLIO M. C. Priorità strategiche per lo sviluppo del brand: l’esperienza di S. Pellegrino Micro & Macro Marketing, 2023, no. 2, pp.393-416
BUSACCA B., OSTILLIO M. C. Brand management: fra Ritorno al futuro e Interstellar Economia & Management, 2022, no. 4, pp.69-75
BUSACCA B., COSTABILE M. Consumatore aumentato. L’innovazione del consumatore per superare la crisi in Innovazione e Management: Omaggio a Salvio Vicari G. Bertoli, S. Castaldo, P. Cillo, G. Troilo, G. Verona (Eds),Egea, pp.449-460, 2022
BUSACCA B., BERTOLI G., OSTILLIO M. C. La Marca. Costruzione, Sviluppo, Valutazione Egea, Milano, Italy, 2022
BUSACCA B. La customer centricity nell’agribusiness in Agribusiness. Management dell’azienda agricola V. Fiorillo, M. Lo Zoppo(Ed), Egea, chap. 8, pp.223-272, 2022

Grants & Honors

Teaching Award - Graduate School - Università Commerciale Luigi Bocconi , 2021
Excellence in Research Award - Università Commerciale Luigi Bocconi , 2013
Excellence in Teaching Award - Università Commerciale Luigi Bocconi , 2010
Excellence in Teaching Award - Università Commerciale Luigi Bocconi , 2009
Best Teacher of the Year - SDA Bocconi School of Management , 2006
Excellence in Teaching Award - Università Commerciale Luigi Bocconi , 2005

Related Articles

The brand is center stage – again
Required time 6 min
Companies built on customer trust
Authors
Required time 7 min
Art is good for the brand
Required time 5 min