Karin Zaghi
Associate Professor of Practice

Biography
Karin Zaghi is an Associate Professor of Practice in Channel and Retail at SDA Bocconi School of Management. She is also a Marketing lecturer at Bocconi University.
She collaborates with SDA Bocconi since 1994, she holds the position of responsible for the Knowledge Category 'Channel & Retail'. Additionally, she coordinates four Executive Open Market programs: Trade Marketing, Category Management, Visual Merchandising, and Store Management. Karin teaches and engages in research, training, and consultancy activities in various sectors, including fashion, design, automotive, electronics, and grocery, collaborating with numerous companies.
Her research focuses on retailing, visual merchandising, sustainable category management, and trade marketing. She has been publishing articles for years in managerial and academic journals such as Micro&Macro Marketing, Largo Consumo, and Economia&Management, where there is her most recent article, "L’in-store brand equity al tempo delle crisi tra mito e realtà" (In-store brand equity in times of crisis between myth and reality), was published in 2023 (n.4: 107-113). Karin has authored several books, including "In-store brand equity. Comunicare e valorizzare la marca nella distribuzione moderna", FrancoAngeli, 2024, "Visual Merchandising. L’esperienza multisensoriale nel punto vendita tra esposizione, comunicazione digitale e sostenibilità" (Visual Merchandising. Multisensory experience in the point of sale between display, digital communication, and sustainability), published by FrancoAngeli in 2023; "Visual merchandising. La comunicazione per dare valore all’esperienza del cliente" (Visual merchandising. Communication to enhance customer experience), published by FrancoAngeli in 2018; "Visual merchandising. In-store Communication to Enhance Customer Value," published by Egea in 2018; and "CSM: un nuovo modello di category management" (CSM: a new model of category management) in (A.A.) Creare Valore con il Category Management Sostenibile, published by Harvard Business Review Italia in 2021.
Karin Zaghi earned her degree from Bocconi University and works as a managerial consultant for large companies and public entities on topics related to the retail industry.
Recent Publications
- 2025
Visual Merchandising and In-Store Brand Equity – 2 Ed.
ZAGHI, K. - "Visual Merchandising and In-Store Brand Equity – 2 Ed." - 2025, Bocconi University Press - BUP, Milano, Italy - 2024
In-store brand equity. Comunicare e valorizzare la marca nella distribuzione moderna
ZAGHI, K. - "In-store brand equity. Comunicare e valorizzare la marca nella distribuzione moderna" - 2024, Franco Angeli, Milano, Italy - 2023
Visual merchandising. L'esperienza multisensoriale nel punto vendita tra esposizione, comunicazione digitale e sostenibilità
ZAGHI, K. - "Visual merchandising. L'esperienza multisensoriale nel punto vendita tra esposizione, comunicazione digitale e sostenibilità" - 2023, Franco Angeli, Milano, Italy - 2023
Tra mito e realtà. L’in-store brand equity al tempo delle crisi
ZAGHI, K., "Tra mito e realtà. L’in-store brand equity al tempo delle crisi", Economia & Management, 2023, no. 4, pp. 107-113 - 2023
IN-STORE BRAND EQUITY: le attività di visual merchandising e di comunicazione dell’industria di marca nella GDO, specializzata e despecializzata
ZAGHI, K. - "IN-STORE BRAND EQUITY: le attività di visual merchandising e di comunicazione dell’industria di marca nella GDO, specializzata e despecializzata" - 2023, SDA Bocconi, Milano, Italy - 2021
CMS, un nuovo modello di category management
ZAGHI, K., "CMS, un nuovo modello di category management" in Creare valore con il category management sostenibile., AA.VV. (Ed.), StrategiQs Edizioni - Harvard Business Review Italia, pp. 31-54, 2021 - 2020
Il coinvolgimento dell'industria di marca nelle tecnologie digitali in-store
MAURI, C., K. ZAGHI, "Il coinvolgimento dell'industria di marca nelle tecnologie digitali in-store", Micro & Macro Marketing, 2020, vol. 2, pp. 353-376 - 2018
Visual merchandising. In-store Communication to Enhance Customer Value
ZAGHI, K. - "Visual merchandising. In-store Communication to Enhance Customer Value" - 2018, Bocconi University Press - BUP, Milano, Italy - 2018
Visual merchandising. La comunicazione per dare valore all’esperienza del cliente
ZAGHI, K. - "Visual merchandising. La comunicazione per dare valore all’esperienza del cliente" - 2018, Franco Angeli, Italy - 2018
Visual merchandising leva di marketing
ZAGHI, K., "Visual merchandising leva di marketing", Economia & Management, 2018, no. 4, pp. 69-74
You have seen 10 out of 18 items

