Andrea Rurale

Lecturer
AreaMarketing
Research domainsSales
Teaching domainsMarketing & Sales Integration, CRM, Event Marketing, Strategic Brand Management, Big Data and AI Marketing
Andrea Rurale

Biography

Andrea Rurale is a Lecturer at the Department of Marketing at Università Bocconi.

At SDA Bocconi, he is the Director of the Master in Arts Management and Administration (MAMA). He has conducted research and education projects with major enterprises.

His research activities focus on cultural marketing, consumer behaviour, experiential marketing, CRM and marketing communication.

He is the author of books and articles on his topics of interest. His works have been published in Psychology and Marketing. He has been a Visiting Professor in many international universities, such as Simon Fraser in Vancouver (Canada), Tinsgua University in Beijing (China), SMU in Dallas (USA), UTS in Sydney (Australia) and Universidad de Aguascalientes (Mexico). He is the Regional President of FAI Lombardia (Fondo Ambiente Italiano) and President of the Istituto musicale superiore Monteverdi Conservatory in Cremona.

Andrea earned a degree from Università Bocconi and a PhD in Marketing from Universitat de València.

Recent Publications

Download
  • 2025
    Una sconfitta della cultura se un dipinto viene visto come un bene di lusso
    RURALE, A., "Una sconfitta della cultura se un dipinto viene visto come un bene di lusso", Il Sole 24 Ore, 20 February 2025
  • 2025
    Perché la restituzione delle opere può cambiare il mercato dell'arte
    RURALE, A., "Perché la restituzione delle opere può cambiare il mercato dell'arte", Forbes.it, 5 March 2025
  • 2025
    Le ripercussioni economiche e sociali delle restituzioni sul mercato dell'arte
    RURALE, A., "Le ripercussioni economiche e sociali delle restituzioni sul mercato dell'arte", Il Sole 24 Ore, 18 March 2025
  • 2025
    Come ridisegnare il mondo e il ruolo dei collezionisti
    RURALE, A., "Come ridisegnare il mondo e il ruolo dei collezionisti", Il Sole 24 Ore, 5 April 2025
  • 2025
    Trasparenza e mercato dell'arte: la leva fiscale può essere la chiave
    RURALE, A., "Trasparenza e mercato dell'arte: la leva fiscale può essere la chiave", Il Sole 24 Ore, 13 May 2025
  • 2025
    Oltre il record di Canalettо al mercato dell'arte serve uno scatto di trasparenza
    RURALE, A., "Oltre il record di Canalettо al mercato dell'arte serve uno scatto di trasparenza", La Repubblica - Affari&Finanza, 21 July 2025
  • 2025
    L'equilibrio possibile tra pubblico e privato per promuovere l'arte
    RURALE, A., "L'equilibrio possibile tra pubblico e privato per promuovere l'arte", Il Sole 24 Ore, 9 September 2025
  • 2025
    La riduzione dell'aliquota Iva è un passo importante, ma è soltanto il primo
    RURALE, A., "La riduzione dell'aliquota Iva è un passo importante, ma è soltanto il primo", Il Sole 24 Ore, 19 September 2025
  • 2025
    Un mercato che cambia pelle e guarda a valori culturali e vendite più sostenibili
    RURALE, A., "Un mercato che cambia pelle e guarda a valori culturali e vendite più sostenibili", Il Sole 24 Ore, 25 September 2025
  • 2025
    Nuovi indici per comprendere il mercato dell'arte
    BRUNO, B., A. RURALE, "Nuovi indici per comprendere il mercato dell'arte", Fortune Italia, October 2025, pp. 96-97

You have seen 10 out of 43 items