Curriculum Vitae

SDA Fellow

Laurea in Filosofia presso l'Università  degli Studi di Milano, 1983
Ph.D. in Mass Communications, Indiana University, Bloomington (IN) USA, 1998


Posizione accademica e/o professionale

Professore a contratto, Dipartimento di Management, Università Bocconi


Aree di interesse e di ricerca

  • Innovation in communication and marketing
  • Digital Marketing
  • Social media metrics
  • Online reputation
  • Consumer Behaviour
  • Markets as network
  • Service Marketing

Direzione/Coordinamento

DIGITAL COMMUNICATION - Edizione Blended

Aggiorna sulla gestione ed integrazione di social media, mobile communication e nuovi servizi di geolocalizzazione nel piano di comunicazione.

Durata 4 giorni
Inizio 26 Febbraio 2018
Leggi

DIGITAL COMMUNICATION - Online Edition

We will address the new interactive and participatory practices in social and mobile service platforms, in a more systematic framework of study of the changes that digital communication and networks are bringing to markets, firms, and businesses.

Durata 4 giorni
Inizio 08 Novembre 2018
Leggi

BIG DATA AND ARTIFICIAL INTELLIGENCE MARKETING

In this course we address all the marketing aspect of this data-based revolution in the way we learn, we predict, we analize, we decide, we evaluate and we integrate.

Durata 3 giorni
Inizio 15 Ottobre 2018
Leggi