Curriculum Vitae

Degree in Business Administration, Bocconi University, Milan, 1994
MBA, Vlerick Leuven Gent Management School, Belgique, 2006


Academic position and/or professional activities

Professor at MISB Bocconi, MUMBAI


Research Interests

  • Strategic Marketing
  • Green Economy
  • Web 2.0.
  • Retail

Publications

Books

  • D. Reina, "La grande deflazione", Adagio, 2014
  • D. Reina, "Per un'economia giusta", LINDAU, 2013
  • A. Carù, D. Reina, S. Vianello, "Green Marketing", in: "Marketing Management", E. Valdani e AA.VV., EGEA, 2011
  • Reina D., Vianello S., "GreenWebEconomics. La nuova frontiera", EGEA, 2011


Articles

  • "La On Demand Economy e il Proximity Marketing", Ideas of Management, Febbraio 2016
  • "Using & Sharing Marketing", Ideas of Management, Novembre 2015
  • Il verde vince quando non ha prezzi premium", Via Sarfatti25, 15 giugno 2012
  • Reina D., Vianello S., "Green: addio al consumatore. L'utilizzo soppianta il consumo, la scarsità vale più dell'abbondanza", il Mondo/Via Sarfatti, 25, luglio-agosto 2010
  • Reina D., "Retail Horizons", Detail on Retail, Denmark, Sept. 2011
  • Carù A., Reina D., Vianello S., “Green Marketing”, Economia e Management n.4, 2010
  • “Architettura e Marketing per creare valore nel retail”. Mark Up, Settembre 2008