Curriculum Vitae

SDA Professor of Strategic and Entrepreneurial Management
Degree in Political Science, University of Milan
Master in Entrepreneuship and Strategic Management, coordinator (2003-2007)

Current Academic Position

Lecturer of Strategic Management, Department of Management

Research Interests

  • Competitive intelligence
  • Non Competitive Strategies
  • International Strategies
  • Strategies of technological innovation
  • Industry focus: technology, media, telecom and  luxury goods.

Publications

Books

  • Social network e modelli di business”, in V. Di Bari (ed.), Web 2.0, Edizioni Il Sole 24 ore, 2008
  • “L’internazionalizzazione dei beni digitali” (with V.Mahnke & M.Venzin), in C. Dematté (ed.), Strategie di Internazionalizzazione, EGEA 2008
  • (con T. Carnevale Maffè), Statistica – Interpretazione, calcolo ed elaborazione dei dati, Vallardi, 2007
  • “L’impresa apolide”, in AA.VV, The Living Network, 2006
  • “Specificità e linee guida della crescita internazionale delle aziende familiari” (with M. Venzin), in G. Corbetta (ed.), Capaci di crescere, EGEA, 2005
  • Servizi postali e vendita a distanza EGEA, Milano, 2000, (co-authored with Franco Amigoni)
  • “Tod’s” (with E. Corbellini), in G. Invernizzi (ed.) Strategia e Politica Aziendale: Casi, EGEA, 2004
  • Il futuro digitale, Edizioni il Sole 24 ore, 2002
  • “Sulla Rete Senza Rete? Criteri di valutazione della sostenibilità strategica dei business model su Internet”, in C. Dematté (ed.), “E-business”, EGEA, 2001

Articles

  • “The Changing Landscape of the European Financial Services Sector”, Long Range Planning, Volume 34, Issue 6, December 2001.